liveturminsynvinkel

Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda Åkesson Svensson - 18 mars 2013 19:25

Hej allihopa!
Ja, jag lever det är bara bloggen som ligger nere för stunden. Det är en del saker som händer i mitt liv just nu och jag känner att jag behöver fokusera på det.
Sen har jag tänkt lite på att lägga ner bloggen helt, men kom fram till att det är skönt att kunna skriva av sig och även sen kunna läsa igenom allt man skrivit om. Så med andra ord så kommer bloggen hänga med ett tag till.
Så vad har jag gjort under tiden jag varit borta då?
- Ja, jag har gått i skolan, träffat min kärlek, fått reda på att ivanons ägare vill hitta en ny ryttare till honom eftersom jag inte får rida för tillfället, varit sjuk, gjort gymnasieval, varit med familjen och varit med vänner. Med andra ord har jag hunnit med en del! Många roliga och positiva saker, men också en tråkig och jobbig sak. Känns konstigt att inte ha någon häst att rida, men jag får leta efter en ny.
Går bara i skolan denna veckan sen är det påsklov och jag ska verkligen njuta av en veckas lov, dock är det väldigt tråkigt att jag och Albin inte har lov samma vecka. Lite irriterad över det, men vi får passa på att mysa extra under helgerna.
Hoppas allt är bra med er och att ni är friska och glada! Vi hörs när vi hörs och tills dess får ni ha det så bra, många kramar Amanda.

Av Amanda Åkesson Svensson - 9 mars 2013 13:25

Idag är det inte alls samma tjej som sitter och driver denna blogg. Jag har blivit mycket starkare som person, känner mig mycket gladare och positivare. Det är klart att alla har sin upp och ned gångar, men att man kan se något positivt i varje dag gör saker i vardagen mycket enklare. Att man i ett förhållande uppmuntrar varandra lite då och då med en gullig komplimang eller med en gullig lapp/sms gör allt det vardagliga speciellt. För mig är det viktigt med något litet och inte något stort, för mig betyder en puss och ett gulligt sms minst lika mycket som om jag skulle få någon paket. Det är tanken som räknas, eller hur?
Tänk på de, all har inte pengar så man kan ge varandra fina dyra saker. Men de alla har är ett hjärta och en omtanke, med de kommer man långt!

Av Amanda Åkesson Svensson - 1 mars 2013 22:45

Det är ny månad, nya utmaningar och nya möjligheter. De är så jag tänker se på varje månad, som ett steg i rätt riktning. I riktningen för att bli stark och må bra.
Försöka att starta varje dag med att ställa dig i spegeln och säga minst en positiv sak om dig själv. Om du inte kommer på något säg i alla fall "Amanda, du duger precis som du är!" Och hur svår dagen än blir försök alltid hitta något positivt minst en positiv sak om dagen. De blir mycket lättare att gå igenom dagen!

Va bra, va stark, va du!

Amanda <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards