liveturminsynvinkel

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Vad är skönhet?

Av Amanda Åkesson Svensson - 17 januari 2013 20:28

Tjock som smal, brunett som blondin, mörkhyad som ljushyad, lång som kort, bruna ögon, gröna ögon eller blåa ögon, vad spelar det för roll? Alla har vi något som är vackert!
Jag blir så himla besviken på dagens människor och människornas syn på vad skönhet är.
Det är inte konstig att små tjejer slutar äta för att dom anser sig själva som tjocka. Det räcker att vi kollar på tv så mötts vi av onormalt smala kvinnor som alla klasar som idealet för skönhet. Hur ska man kunna förklara för alla små tjejer som slutar äta godis/mat för att dom tror inte dom är vackra? När det som dom tror är idealet för skönhet är en kvinna som svälter sig själv för att kunna vara med på plåtningar och som dessutom blir redigerad på bild?
Det finns så många tjejer som idag inte vågar ära ordentligt med mat för att dom ska bli tjocka.
Jag var en av dom tjejer som inte våga äta mig mätt eller äta godis. Jag va rädd för att tappa kontrollen och att jag då skulle bli tjock. Utan mat så dör vi! Men idag är det så många som ser maten som en fiende för ens kropp, så ska det inte behöva vara.
Dom tjejer som gömmer sig bakom en massa smink som anser sig själva fula utan.
För mig är skönhet enkelhet, jag säger verkligen inte att det är fel med att sminka sig! Jag tycker det är snyggt med en enkel sminkning där man ser sig själv. Jag anser att det är bättre med några extra kilo än att väga för lite.
Så tjejer gör mig nu en tjänst! Ställ er framför spegeln, titta nu på din spegelbild. Under tiden du gör det, hitta alla fördelar med hur du ser ut, skippa nackdelarna! Säg nu minst tre bra saker om ert utseende, var stolt över att du inte ser ut som alla andra. Dina brister gör dig bara mer unik och vacker!
Tänk på det alla har vi något som är vackert!

 
 
Fanny

Fanny

17 januari 2013 20:50

Jättebra inlägg Amanda håller med dig! Såg på din instagram så var tvungen att läsa ;)

http://pixelin.blogg.se

Amanda Åkesson Svensson

25 januari 2013 21:11

Tack, Fanny! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Åkesson Svensson - 10 februari 2015 21:45

mu va det dags igen, här ligger jag i sängen med orn i kroppen. Dagen före doppare dagen, operation imorgon. Äntligen, jag har nu lyckats gå två år med olidliga smärtor, blod i avföringen, trött, hängning och allmänt slö i kroppen. Imorgon är det dag...

Av Amanda Åkesson Svensson - 21 juni 2013 00:01


Hej, ledsen för att jag inte skrivit något här. Ibland räcker inte tiden till och då får man prioritera vad som är viktigast. Dem senaste månaderna har live flutit på bra, gått i skolan, blivit kär, skrivit en massa prov, myst med familjen, varit på ...

Av Amanda Åkesson Svensson - 28 april 2013 12:22

Hej, det va väldigt längesedan som jag bloggade. Mitt liv har vänts upp och ner totalt, efter att varit tillsammans med A i två år och fyra månader har det tagit slut. Det har inte varit lätt att släppa och gå vidare, men vi båda vet om att detta bli...

Av Amanda Åkesson Svensson - 18 mars 2013 19:25

Hej allihopa! Ja, jag lever det är bara bloggen som ligger nere för stunden. Det är en del saker som händer i mitt liv just nu och jag känner att jag behöver fokusera på det. Sen har jag tänkt lite på att lägga ner bloggen helt, men kom fram till...

Av Amanda Åkesson Svensson - 9 mars 2013 13:25

Idag är det inte alls samma tjej som sitter och driver denna blogg. Jag har blivit mycket starkare som person, känner mig mycket gladare och positivare. Det är klart att alla har sin upp och ned gångar, men att man kan se något positivt i varje dag g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards