liveturminsynvinkel

Alla inlägg under januari 2013

Av Amanda Åkesson Svensson - 27 januari 2013 13:00

Hej, idag är det söndag och för mig innebär det alltid en del ångest för en ny vecka och allt de där..
Men jag hoppas att idag är ett undantag för jag ska träffa Albin vilket jag inte gjort på en vecka.
Men hade bara tänkt slänga in ett inlägg här och berätta att jag lever!
Kramar Amanda

Av Amanda Åkesson Svensson - 24 januari 2013 23:15

Vad är kärlek för mig? Innan jag träffade Albin så trodde jag att jag visste precis vad kärlek va, eller jag trodde det. Idag efter att jag träffat Albin så kan jag säga att jag inte alls visste vad kärlek va. Jag trodde kärlek va väldigt ytligt, för innan jag träffade Albin så va jag väldigt ytlig. Men så kom Albin in i mitt liv och min syn på kärlek förändrades sakta men säkert. Albin fick mig att känna mig speciell och fin trots det att jag såg ut som sju svåra år, så tyckte Albin att jag va fin. Han berättade verkligen precis vad han kände för mig, trots att vi båda var väldigt blyga och tyckte det va lite "jobbigt" att känna så starkt för varandra redan efter en väldigt kort tid. För mig blev det nog jobbigast, för Albin va ju inte riktigt så som jag hade tänkt mig en kille jag skulle bli så djuptförälskad i som jag blev. Det tog lång tid innan jag sänkte garden och lätt Albin få veta att jag tyckte om honom. Men om det inte varit för honoms stödd och enorma vilja så hade aldrig jag blivit till den person jag är idag. Jag har verkligen förändrat hela mitt liv, och jag mår så mycket bättre! Han förändrade inte bara mig utan också hela mitt liv. Han är världens bästa, och får mig alltid glad. Albin och jag är så olika men speglar varandra väldigt bra, vi tar hänsyn till varandra och respekterar varandra för vad vi är. Vi har gått igenom så mycket och jag tror det är därför som vi älskar varandra ovärderligt mycket.
Så kärlek vad är den för mig?
Det är när två personer finns till hands för varandra dag som natt och stöttar varandra till tusen. När två personer delar både uppgångar och motgångar. När man delar glädje och sorg, när man älskar varandra precis som man är.
Min synonym till kärlek är Albin, för mig är Albin precis allt vad kärlek är.

Den tjugonde juni tvåtusenelva, fick jag min första puss av min prins. ?

Av Amanda Åkesson Svensson - 17 januari 2013 20:28

Tjock som smal, brunett som blondin, mörkhyad som ljushyad, lång som kort, bruna ögon, gröna ögon eller blåa ögon, vad spelar det för roll? Alla har vi något som är vackert!
Jag blir så himla besviken på dagens människor och människornas syn på vad skönhet är.
Det är inte konstig att små tjejer slutar äta för att dom anser sig själva som tjocka. Det räcker att vi kollar på tv så mötts vi av onormalt smala kvinnor som alla klasar som idealet för skönhet. Hur ska man kunna förklara för alla små tjejer som slutar äta godis/mat för att dom tror inte dom är vackra? När det som dom tror är idealet för skönhet är en kvinna som svälter sig själv för att kunna vara med på plåtningar och som dessutom blir redigerad på bild?
Det finns så många tjejer som idag inte vågar ära ordentligt med mat för att dom ska bli tjocka.
Jag var en av dom tjejer som inte våga äta mig mätt eller äta godis. Jag va rädd för att tappa kontrollen och att jag då skulle bli tjock. Utan mat så dör vi! Men idag är det så många som ser maten som en fiende för ens kropp, så ska det inte behöva vara.
Dom tjejer som gömmer sig bakom en massa smink som anser sig själva fula utan.
För mig är skönhet enkelhet, jag säger verkligen inte att det är fel med att sminka sig! Jag tycker det är snyggt med en enkel sminkning där man ser sig själv. Jag anser att det är bättre med några extra kilo än att väga för lite.
Så tjejer gör mig nu en tjänst! Ställ er framför spegeln, titta nu på din spegelbild. Under tiden du gör det, hitta alla fördelar med hur du ser ut, skippa nackdelarna! Säg nu minst tre bra saker om ert utseende, var stolt över att du inte ser ut som alla andra. Dina brister gör dig bara mer unik och vacker!
Tänk på det alla har vi något som är vackert!

Av Amanda Åkesson Svensson - 17 januari 2013 20:28

Tjock som smal, brunett som blondin, mörkhyad som ljushyad, lång som kort, bruna ögon, gröna ögon eller blåa ögon, vad spelar det för roll? Alla har vi något som är vackert!
Jag blir så himla besviken på dagens människor och människornas syn på vad skönhet är.
Det är inte konstig att små tjejer slutar äta för att dom anser sig själva som tjocka. Det räcker att vi kollar på tv så mötts vi av onormalt smala kvinnor som alla klasar som idealet för skönhet. Hur ska man kunna förklara för alla små tjejer som slutar äta godis/mat för att dom tror inte dom är vackra? När det som dom tror är idealet för skönhet är en kvinna som svälter sig själv för att kunna vara med på plåtningar och som dessutom blir redigerad på bild?
Det finns så många tjejer som idag inte vågar ära ordentligt med mat för att dom ska bli tjocka.
Jag var en av dom tjejer som inte våga äta mig mätt eller äta godis. Jag va rädd för att tappa kontrollen och att jag då skulle bli tjock. Utan mat så dör vi! Men idag är det så många som ser maten som en fiende för ens kropp, så ska det inte behöva vara.
Dom tjejer som gömmer sig bakom en massa smink som anser sig själva fula utan.
För mig är skönhet enkelhet, jag säger verkligen inte att det är fel med att sminka sig! Jag tycker det är snyggt med en enkel sminkning där man ser sig själv. Jag anser att det är bättre med några extra kilo än att väga för lite.
Så tjejer gör mig nu en tjänst! Ställ er framför spegeln, titta nu på din spegelbild. Under tiden du gör det, hitta alla fördelar med hur du ser ut, skippa nackdelarna! Säg nu minst tre bra saker om ert utseende, var stolt över att du inte ser ut som alla andra. Dina brister gör dig bara mer unik och vacker!
Tänk på det alla har vi något som är vackert!

Av Amanda Åkesson Svensson - 17 januari 2013 20:28

Tjock som smal, brunett som blondin, mörkhyad som ljushyad, lång som kort, bruna ögon, gröna ögon eller blåa ögon, vad spelar det för roll? Alla har vi något som är vackert!
Jag blir så himla besviken på dagens människor och människornas syn på vad skönhet är.
Det är inte konstig att små tjejer slutar äta för att dom anser sig själva som tjocka. Det räcker att vi kollar på tv så mötts vi av onormalt smala kvinnor som alla klasar som idealet för skönhet. Hur ska man kunna förklara för alla små tjejer som slutar äta godis/mat för att dom tror inte dom är vackra? När det som dom tror är idealet för skönhet är en kvinna som svälter sig själv för att kunna vara med på plåtningar och som dessutom blir redigerad på bild?
Det finns så många tjejer som idag inte vågar ära ordentligt med mat för att dom ska bli tjocka.
Jag var en av dom tjejer som inte våga äta mig mätt eller äta godis. Jag va rädd för att tappa kontrollen och att jag då skulle bli tjock. Utan mat så dör vi! Men idag är det så många som ser maten som en fiende för ens kropp, så ska det inte behöva vara.
Dom tjejer som gömmer sig bakom en massa smink som anser sig själva fula utan.
För mig är skönhet enkelhet, jag säger verkligen inte att det är fel med att sminka sig! Jag tycker det är snyggt med en enkel sminkning där man ser sig själv. Jag anser att det är bättre med några extra kilo än att väga för lite.
Så tjejer gör mig nu en tjänst! Ställ er framför spegeln, titta nu på din spegelbild. Under tiden du gör det, hitta alla fördelar med hur du ser ut, skippa nackdelarna! Säg nu minst tre bra saker om ert utseende, var stolt över att du inte ser ut som alla andra. Dina brister gör dig bara mer unik och vacker!
Tänk på det alla har vi något som är vackert!

Av Amanda Åkesson Svensson - 15 januari 2013 17:10

Hej, hoppas allt är bra med er och att ni inte är alldeles för deprimerad över vädret som jag..
Har tänkt på att jag skulle uppdatera er här på bloggen sedan i lördags men har inte direkt haft orken till det.
Har gått i skolan både igår och idag, hunnit med att bli riktigt förkyld och känna mig sjuk nu på två dagar.
Fått operationstid, provridit, fått reda på att det är jag som nu mera kommer rida Ivanon, min Ivanon! Känns så himla skönt, kan släppa all stress och alla måsten för att ta hand om Ivanon och träna honom. Ska bli så skönt att komma igång ordentligt med honom!
Han är då en basjkir, född år tvåtusen så blir i år tretton, mankhöjden är på 159. Han har stor talang i både hoppning och dressyr, har hoppat 140-145 och tävlat dressyr och fått 69%. Kan även säga att han är så jäkla smart och lättlärd! Han älskar att bli ompysslad och när man myser med honom, min "lilla" nallebjörn. Jag och Ivanon ska slita som få och bli riktigt fina tillsammans! Ser fram i mot mycket tid med honom.
Sen att det bara är fem dagar kvar tills jag fyllar sexton känns helt galet! Vet inte alls var året tagit vägen. Mina vänner ska fira mig på fredag, och sen så firar jag och Albin det med släkten på lördag. Mysig helg framför mig med andra ord!
Kramar Amanda

Av Amanda Åkesson Svensson - 12 januari 2013 15:07

Hej, jag mår väl lite bättre. Fortfarande många tankar och känslor som snurrar runt i kroppen. Men jag ska inte deppa för det! Har en fin familj, underbara vänner och en pojkvän och hans familj som är fantastiska. Dom är värda guld! Så om någon av er läser min blogg så ska ni ha ett stort tack för att ni alltid finns där för mig och ni ska veta att jag älskar er!
Igår va jag som jag berättade hos min kärlek, kvällen va mysig. Vi tittade på gladiatorerna hela familjen och sedan kröpp Albin och jag ner i sängen till en romantisk film. Idag vaknade vi runt tio och låg kvar i sängen alldeles för länge så när Maria ringde om att hon va utanför låg jag kvar i sängen och hade inte klätt på mig. Sedan åkte Maria jag och Malin till Ystad för Maria skulle fixa navelpircing. Blev lämnad hemma vid tolv och har sedan dess pratat en del med mamma och målat mina naglar. Ikväll ska vi till några släktingar och fira Anton.

P.s Beauty isn't about make up and being thin, beauty is on the inside and being yourself cause everyone is beautiful in their ownways. D.s

Av Amanda Åkesson Svensson - 10 januari 2013 21:36

Hej alla fina bloggläsare! Eftersom jag just nu inte alls mår bra, många tankar och känslor kring operation och allt just nu.. Så har jag bestämt mig för att inte uppdatera bloggen eftersom det inte är så kul när jag inte mår bra. Därför fick ni detta inlägg så jag kunde berätta varför jag inte hade uppdaterat er igår och så.
Ska till Albin imorgon så hoppas samla lite energi och styrka där, så är säkert tillbaka snart igen. Alla har vi våra upp och ner gångar, just nu har jag mina.

Kramar Amanda!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards